Vytvoření automatického účtování v Účetních nastaveních firmy
Automatické účtování můžete nastavit přímo v Účetním nastavení firmy nebo rychle při zpracování dokladu v sekci Nezpracované doklady.
Pozor: Pro vytvoření pravidla Automatického účtování pro zahraniční partnery je potřeba nejprve daného partnera vytvořit v sekci Partneři.
Vytvoření v Účetním nastavení firmy
- V nastavení firmy přejděte do sekce Automatické účtování. Vyberte záložku Účtenka nebo Faktura podle typu dokladu.

- Klikněte na tlačítko Vytvořit - zobrazí se dialogové okno, ve kterém vyplňte požadované údaje:
- V části Nastavení vstupů nastavte kritéria, která musí doklad splňovat, aby se pravidlo aplikovalo:
- Pokud vyplníte Název společnosti, pravidlo se aplikuje na všechny účtenky/faktury s daným partnerem.
- Pokud vyplníte Uživatele, pravidlo se aplikuje na všechny účtenky/faktury nahrané daným uživatelem.
- Pokud vyplníte Název společnosti i Uživatele zároveň, pravidlo se aplikuje na doklady s daným partnerem.
- V části Nastavení účtování nastavte parametry předúčtování.
- V poli Poznámka můžete nastavit proměnné pro datum dodání - měsíc MM a rok YY nebo YYYY. Měsíc a rok oddělte znaky ., - nebo /. K hodnotě měsíce lze přičíst nebo odečíst 1-12 měsíců. Příklady:
- #MMYYYY# - např. 022026
- #MMYY# - např. 0226
- #MM.YYYY#, #MM-YYYY# nebo #MM/YY# - např. 02.2026, 02-2026 nebo 02/26
- #MM-1/YYYY# - při datu dodání 02/2026 zobrazí 01/2026
- V části Nastavení vstupů nastavte kritéria, která musí doklad splňovat, aby se pravidlo aplikovalo:
Klikněte na tlačítko Vytvořit.

Was this page helpful?